Antrenati-va inteligent: Includeti exercitiile cardio in planul de activitate fizica regulata

exercitii cardio

Cardio este prescurtarea de la cardiovascular, termen care se refera la inima. Exercitiile cardiovasculare sunt exercitiile care stimuleaza frecventa batailor inimii si o mentin ridicata pentru o perioada de timp. Aceste exercitii se mai numesc si exercitii aerobice.

Tipurile de exercitii fizice asociate cu antrenamentele cardiovasculare sunt: joggingul, mersul rapid pe jos, inotul fara pauze, dar si exercitii care au rolul de a mari flexibilitatea si rezistenta unei persoane.
O regula de baza ar fi ca cei care practica exercitiile cardio sa poata vorbi in timp ce le desfasoara: daca nu pot face acest lucru intr-un mod confortabil, ritmul cardiac este prea mare si va fi nevoie de scaderea ritmului si a intensitatii activitatii fizice.

Pentru a obtine rezultate maxime in urma unui antrenament cardio este important ca o persoana sa masoare care este numarul batailor inimii sale intr-un minut (ritmul cardiac). Pentru acest lucru se va scade varsta dvs. din cifra 226 la femei si din 220 la barbati. Totusi nu este indicat ca exercitiile fizice sa solicite intensiv inima. Ritmul cardiac pentru oamenii sanatosi, recomandat de specialisti nu trebuie sa fie mai ridicat 50-75% decat cel normal.

exercitii cardio
Iata un exemplu de calcul pentru o femeie de 40 de ani care se afla la inceputul activitatilor cardio:
226-40 (varsta ei) = 180 batai pe minut (ritm cardiac maxim)
180X0.5= 90 batai pe minut (numarul batailor normale care trebuie atinse intr-un minut).
Numarul batailor inimii intr-un minut poate fi obtinut prin numararea acestora timp de 10 secunde si inmultind numarul lor cu 6. In mod similar, impartind cele 90 de batai ale inimii la 6 se va obtine calculul de 15 batai de inima pe parcursul a 10 secunde. Ca atare, persoana de sex feminin in varsta de 40 de ani va incerca sa obtina un numar de 15 batai cardiace in 10 secunde, in urma exercitiilor cardio.
Pentru a obtine beneficii in urma exercitiilor fizice cardio se va alege un tip de exercitiu placut, care va fi executat in mod regulat si care va fi sanatos pentru o persoana.

Printre cele mai frecvente alegeri se numara:
– Mersul pe jos – o alegere minunata si sigura pentru organism. Singurul dezavantaj al mersului pe jos ca exercitiu cardio este ca trebuie ca atentia sa fie indreptata asupra mentinerii unui ritm cardiac ridicat. Majoritatea oamenilor nu merg destul de repede pentru a se atinge rezultatele dorite.

– Alergarea – spre deosebire de mersul pe jos, in cazul alergarii nu vor exista probleme in mentinerea unui ritm cardiac alert. Cu toate acestea, dezvantajul este ca exercitiul este de mare impact si solicita articulatiile.

– Ciclismul – bicicleta (indiferent ca este sau nu stationara) nu solicita in mod excesiv organismul, iar pentru a transforma mersul cu bicicleta intr-un exercitiu cardio trebuie sa se parcurga o anumita distanta cu o viteza moderata.

exercitii cardio
Alte exercitii care imbunatatesc activitatea inimii sunt: skiatul, inotul sau aerobicul.
Pentru ca exercitiile cardio sa nu devina plictisitoare (de obicei acestea implica un anumit tipar, repetitiv), pot fi incluse in programul normal de activitate fizica. Atata timp cat acestea nu vor afecta tehnica sau progresul rezultat in mod normal, va vor mentine in forma, iar prin frecventa inalta a batailor inimii se va atinge scopul dorit care vizeaza mentinerea sanatatii inimii.
Cei care sunt adeptii stilului conventional pot alege dansul care este placut, distractiv si sanatos pentru inima.

       

Leave A Comment

Recent Posts

 
Tipuri de antrenament in functie de alimentatie
Alege ce iti place sa mananci pentru a descoperi ce tip de antrenament este cel mai bun pentru tine.
15 minute de antrenament total
Incercati acest antrenament rapid de 15 minute pentru tot corpul la care adaugati (inainte sau dupa) o alergare de 4km. 4 runde: 30 de secunde din fiecare exercitiu cu pauza de 1 minut Lunges Fandati cu fiecare picior in parte pastrand un unghi de 90 de grad. Asigurati-va ca partea superioara a corpului este dreapta.
The Ultimate Bodyweight Circuit
Este momentul sa va maximizati timpul petrecut in sala de sport. Probabil ca multi deja aveti propriul circuit, insa ati incercat sa adaugati in fiecare zi inca 30 de secunde suplimentare? “The Ultimate Bodyweight Circuit” este un circuit de sub 15 minute care cu siguranta va va provoca. Incercati cate 3 runde din fiecare exercitiu,
Antrenati-va inteligent: Includeti exercitiile cardio in planul de activitate fizica regulata
Cardio este prescurtarea de la cardiovascular, termen care se refera la inima. Exercitiile cardiovasculare sunt exercitiile care stimuleaza frecventa batailor inimii si o mentin ridicata pentru o perioada de timp. Aceste exercitii se mai numesc si exercitii aerobice. Tipurile de exercitii fizice asociate cu antrenamentele cardiovasculare sunt: joggingul, mersul rapid pe jos, inotul fara pauze,
6 miscari de yoga pe care fiecare atlet ar trebui sa le faca
Miscarile de YOGA reprezinta atat o provocare mentala cat si fizica pentru sportivi, acesta este si motivul pentru care miscarile de YOGA au devenit din ce in ce mai folosite in antrenamentul atletilor. Yoga este o practica a mintii si a trupului, care imbina exercitii de intindere cu respiratia controlata si relaxarea. Cele mai multe
Cauza asociata  INVICTUS Romania
INVICTUS Romania este o cauza asociata evenimentului nostru. INVICTUS este în primul rând un proiect de educație, o luptă împotriva ignoranței și o punte intre militari și civili ca oameni. INVICTUS este un ideal prin care sufletul curat este pus în slujba voluntariatului și a camarazilor. Asociaţia Voluntarilor Invictus din România, îi sprijină pe veteranii

Aboneaza-te la newsletter

Shop

 
Magazin Online cu produse originale Asaltul Lupilor.

Date de contact

 

Ne puteti contacta la:

Phone:    040 720.590.422
Mail: contact@AsaltulLupilor.ro
Address: Bucuresti, Romania

Termeni si conditii

 

Prin continuarea navigarii pe acest site declar ca sunt de acord cu termenii si conditiile

Citeste mai departe>