Obiceiurile alimentare pe care trebuie sa le evitam pentru a deveni buni atleti

obiceiuri alimentare

In sport, ca in orice alta activitate, pentru a reusi, avem nevoie de un plan. Iar daca planul include si o lista cu obiceiurile pe care este bine sa le evitam, nicio problema. Pentru ca orice compromis este de fapt un castig.

La ce am putea renunta pentru a deveni spartani adevarati? Ca doar frecventam in mod regulat salile de sport… Si nu dam bir cu fugitii in fata unor conditii extreme de stres si de efort fizic, similare celor din timpul unor evenimente precum cursele cu obstacole in teren accidentat din Bucuresti.

Dar s-a gandit cineva ca noi, oamenii, suntem ceea ce mancam? Capacitatile noastre fizice si intelectuale depind in mare masura de ceea ce bagam in gura la fiecare masa.

Poate ca suntem doar sportivi ”de ocazie”, insa ne putem inspira din obiceiurile sanatoase ale atletilor profesionisti. In aceasta ultima categorie, se intalnesc persoane care din dorinta de a-si imbunatati rezultatele la competitii, urmeaza un regim alimentar specific.

Si daca tot ne facem planuri sa ne aflam pe lista participantilor la Asaltul Lupilor de ce sa nu rectificam obiceiurile alimentare ”viciate”? Pentru ca niciun viciu nu se armonizeaza cu activitatea fizica.

Care sunt obiceiurile la care trebuie sa renuntam?

1. Post negru peste zi, iar seara chef de zile mari

Organismul uman este programat sa se alimenteze cu energie si sa o consume in timpul zilei, nu seara. Spre finalul zilei, nu mai avem nevoie de combustibil si orice masa tarzie se transforma intr-un surplus de greutate.

Ideal ar fi ca peste zi sa mancam normal, adica 3 mese, completate de 2 gustari. Iar inainte cu circa doua ore inainte si o ora dupa activitatea fizica, sa luam o gustare (o mana de seminte, cativa samburi de nuca, un fruct, o felie de branza sau o mini salata de cruditati).

O astfel de rutina ne va ajuta sa ne mentinem organismul in forma pentru cursa spartana si chiar sa adaugam calitate fiecarei zi din viata.

2. Pentru ca facem efort fizic, ne permitem sa mancam orice, fara limite

Suntem dotati cu o rezistenta de kenieni si cel putin de 3 ori pe saptamana, obisnuim sa alergam de la 5 kilometri in sus. Mancam orice, iar mancarurile de la fast food au devenit un fel de meniu al zilei.

Este adevarat ca fiecare kilometru ne ajuta sa consumam cateva calorii. Insa pe termen lung, o alimentatie de tip ”junk food”, ce nu-i ofera organismului nutrientii necesari, nu ne va fi de ajutor. Solutia este urmatoarea: mai intai, vom identifica alimentele pentru care avem o anumita slabiciune si apoi, vom incerca sa le inlocuim cu cele de care avem nevoie.

Substituind ”capriciile” cu hrana sanatoasa, putem considera ca am facut primul pas spre marea provocare pregatita de organizatorii de la cursa cu obstacole militare ASALTUL LUPILOR.

3. Bem apa doar daca simtim sete

Avem tot atata nevoie de apa, cat avem de aer. Dezhidratarea cronica este privita ca o adevarata maladie. Poate ca ne limitam la cafeluta de dimineata, acompaniata de paharul cu apa, apoi cate unul la pranz si seara. Poate mai adaugam un pahar cu vin sau o ceasca de ceai.

Sportivi sau nu, hidratarea este esentiala pe tot parcursul zilei, nu doar in timpul meselor principale. Sa nu uitam sa ne hidratam si in timpul curselor. Hidratandu-ne, vom ajuta muschii sa lucreze si vom favoriza eliminarea caldurii acumulate in timpul alergarii.

Cate-o repriza hidratanta inainte de cursa cu obstacole, dar si in timpul ei, va contribui la cresterea rezistentei corpului la efortul fizic.

       

Leave A Comment

Recent Posts

 
Asaltul Lupilor este cursa tuturor
Ai vreo idee cine se afla pe lista participantilor potentiali la cursa Asaltul Lupilor? Stii cine sunt temerarii decisi sa se inscrie la evenimentul autohton? Poate ca si tu, la fel ca multi altii, ai aflat de Asaltul Lupilor de pe retelele de socializare ori din discutiile de la locul de munca. Sau poate ca
4 motive pentru care sa-ti convingi prietenii sa formati o echipa
Uneori, oamenii pur si simplu nu vor sa fie ei primii atunci cand vine vorba de a incerca ceva nou. 1. Preia initiativa, e cazul sa fii lider! Odata ce le spui prietenilor tai ca ai de gând sa te inscrii, dar ca ai si nevoie de suportul lor, si in acelasi timp si tu
Descopera cum sa devii un „lup” adevarat!
Asaltul Lupilor este cea mai cunoscută și iubită cursă cu obstacole din România, un concept 100% romanesc, ci nu o franciza. Diversitatea consta si in numarul obstacolelor ce trebuie depasite. Poate fi vorba despre ziduri inalte de 3 m sau de gropi pline cu noroi in care risti sa te afunzi. Participantii, interesati de aceasta
Stii ce echipament sa porti la cursa cu obstacole Asaltul Lupilor?
Asaltul Lupilor editia a VI-a se apropie cu pasi grabiti. La prima vedere ai putea fi inspaimantat de o cursa precum Asaltul Lupilor. Dar noroiul sau precipitatiile sunt doar niste ”condimente” ce vor transforma cursa cu obstacole intr-un moment distractiv, de care sa-ti amintesti cu placere in viitor. Daca esti pregatit cu echipamentul corespunzator, nici
Alina Oprea – ambasador Asaltul Lupilor
Alina Alexandra Maria, detinatoarea recordului national la genuflexiuni, este noua noastra ambasadoare. In prezent, Alina este instructor de fitness si tehnician nutritionist, calificari care ii dau posibilitatea sa le fie alaturi dar si sa ii indrume pe cei ce constientizeaza beneficiile unui stil de viata sanatos si activ, insa nu stiu ce pasi sunt necesari
15 motive pentru care Asaltul Lupilor e ca o partida de “sex murdar”
Mai multi impreuna. Respirand greu. Stralucind de sudoare. In poziție verticala sau orizontala. Pe spate. Pe fata. Agațat de diferite corpuri. Uneori implica anumite tehnici. La final esti epuizat dar fericit … Iata cateva motive pentru care cursa cu obstacole & mud Asaltul Lupilor se aseamana cu “sexul murdar” 🙂 1. Warm up (preludiul) este

Aboneaza-te la newsletter

Shop

 
Magazin Online cu produse originale Asaltul Lupilor.

Date de contact

 

Ne puteti contacta la:

Phone:    040 720.590.422
Mail: contact@AsaltulLupilor.ro
Address: Bucuresti, Romania

Termeni si conditii

 

Prin continuarea navigarii pe acest site declar ca sunt de acord cu: Politica de confidentialitate
Politica privind fisierele cookie
Termenii si conditiile site-ului