Tehnici de supravietuire iarna

tehnici de supravietuire iarna

De la adăpostul corporatisto-boem al existenţei noastre desfăşurată timp de 90% din durata unui an în mediu citadin, uităm prea des de capriciile sorţii şi ale hazardului.

Iarna este fără nicio îndoială anotimpul cel mai periculos pentru omul pierdut, rătăcit sau ajuns accidental în mijlocul naturii, departe orice locuinţă, sursă de căldură sau hrană.

Un aspect care se dovedeşte deseori fatal, constă în subestimarea şi neînţelegerea corectă a periculozităţii iernii, căci aproape de fiecare dată frigul atacă prin surprindere. Dacă eşti atent, chiar fără experienţa unor cursuri de supravieţuire în natură, poţi sesiza la timp acel moment. Propriul corp te anunţă din timp prin semnale precum instalarea tremuratului şi clănţănitul dinţilor. Este semnalul să te trezeşti, să te mobilizezi şi să acţionezi. Nu-l ignora! Frigul odată instalat în organism (intrat în oase, cum se mai spune) te va împiedica serios să lupţi împotriva instalării îngheţului, urmat de degerături şi chiar de moarte.

Haine şi echipament

Termoizolaţia poate fi crescută prin introducerea de iarbă uscată, muşchi de copac, fulgi, lână şi chiar hârtie între haine şi chiar în ciorapi.
Nu uita că te protejezi mai bine de frig prin mai multe haine, fie ele mai subţiri îmbrăcate una peste alta pe principiul foilor de ceapă, decât printr-o singură haină groasă.
Nu neglija acoperirea capului, încheieturilor mâinilor, gleznelor, genunchilor şi a degetelor. Căciula este vitală!
Reţine că în cazul unui moment de supravieţuire iarna, ai nevoie de toate degetele întregi şi sănătoase pentru a scăpa cu bine de acolo.

Foc şi încălzire

Înainte de a aprinde un foc iarna, în pădure sau câmp deschis, trebuie să te înarmezi de la început cu multă răbdare. Drept sfaturi vitale, reţine că focul trebuie aprins întotdeauna ÎNAINTE de lăsarea nopţii. El nu trebuie aprins dacă nu ai nevoie de el. Pregăteşte şi adună mereu, chiar de diminează, vreascuri, rămurele uscate, orice alt combustibil disponibil. Chiar dacă sunt ude, le poţi usca lângă focul pe care-l faci. Nu face niciodată focul sub un copac cu ramuri plin de zăpadă!

Nu face niciodată un foc prea mare care îţi consumă toate rezervele de lemn, decât doar dacă vrei să-ţi semnalizezi prezenţa pentru a fi salvat. Chibriturile sunt foarte preţioase. Nu le irosi.

Reţine că te încălzeşti mult mai bine cu 2-4 focuri mici între care stai ghemuit astfel încât căldura lor să radieze din toate părţle spre tine, decât cu un singur foc.

Adăpost şi salvare

Adăpostul trebuie să nu fie expus căderilor de pietre sau avalanşelor şi să fie cât mai reperabil din avion sau elicopter. Nu construi un adăpost mare din simplul motiv că într-un spaţiu interior mic, căldura se păstrează mult mai bine.

       

Leave A Comment

Recent Posts

 
Supravietuirea in teren muntos
Supravietuirea in munti presupune tehnici si proceduri caracteristice. Muntele, asa cum stim si din popor, are legile sale nescrise, pe care daca nu le respecti, platesti, iar pretul într-o astfel de situatie poate fi chiar viata. Pregatirea  pentru a supravietui în munti trebuie sa se axeze pe faptul ca mediul montan este unul extrem de
Tehnici de supravietuire iarna
De la adăpostul corporatisto-boem al existenţei noastre desfăşurată timp de 90% din durata unui an în mediu citadin, uităm prea des de capriciile sorţii şi ale hazardului. Iarna este fără nicio îndoială anotimpul cel mai periculos pentru omul pierdut, rătăcit sau ajuns accidental în mijlocul naturii, departe orice locuinţă, sursă de căldură sau hrană. Un
Yoga Festival revine in anul 2017 in weekendul 2-3 decembrie
Inca de la primele inscriptii de pe frunzele fragile de palmier si pana in zilele noastre, Yoga a cunoscut patru perioade principale de inovare, dezvoltare si practica: Yoga Pre-clasica, prima etapa, care a fost dezvoltata de civilizatia Indus-Sarasvati din nordul Indiei acum mai bine de 5.000 de ani, Yoga Clasica – definita de Pantajali, considerat
Tipuri de antrenament in functie de alimentatie
Alege ce iti place sa mananci pentru a descoperi ce tip de antrenament este cel mai bun pentru tine.
15 minute de antrenament total
Incercati acest antrenament rapid de 15 minute pentru tot corpul la care adaugati (inainte sau dupa) o alergare de 4km. 4 runde: 30 de secunde din fiecare exercitiu cu pauza de 1 minut Lunges Fandati cu fiecare picior in parte pastrand un unghi de 90 de grad. Asigurati-va ca partea superioara a corpului este dreapta.
The Ultimate Bodyweight Circuit
Este momentul sa va maximizati timpul petrecut in sala de sport. Probabil ca multi deja aveti propriul circuit, insa ati incercat sa adaugati in fiecare zi inca 30 de secunde suplimentare? “The Ultimate Bodyweight Circuit” este un circuit de sub 15 minute care cu siguranta va va provoca. Incercati cate 3 runde din fiecare exercitiu,

Aboneaza-te la newsletter

Shop

 
Magazin Online cu produse originale Asaltul Lupilor.

Date de contact

 

Ne puteti contacta la:

Phone:    040 720.590.422
Mail: contact@AsaltulLupilor.ro
Address: Bucuresti, Romania

Termeni si conditii

 

Prin continuarea navigarii pe acest site declar ca sunt de acord cu termenii si conditiile

Citeste mai departe>